Thursday 20 February 2020

BBM3410Satu2020: Keluarga





Berikut merupakan dua keping gambar saya bersama ahli keluarga. 

Saya dilahirkan pada 7 Mei 1998 di Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang. Saya dibesarkan oleh kedua orang tua sejak dari kecil lagi. Jumlah keseluruhan adik-beradik saya adalah seramai 8 orang yang mana salah seorang daripadanya dipelihara oleh atuk dan nenek belah mak. Bapa saya bernama Mohamed Sharif Bin Abd Latheef, seorang yang sangat tegas dalam mendidik saya menjadi seorang yang berguna. Mak saya pula bernama Norhana Binti Ngadio, seorang yang sangat penyayang dan disenangi oleh semua orang. Walaupun keluarga saya bukanlah daripada keluarga yang kaya-raya, namun saya bersyukur dan gembira kerana dikurniakan orang tua yang sentiasa mengambil berat tentang hal saya terutamanya yang berkaitan dengan pendidikan. Untuk pengetahuan semua, saya merupakan keluarga asnaf dibawah Skim Zakat Negeri Selangor  (LZS) . Sejak zaman sekolah rendah,segala kelengkapan persekolahan saya dibiayai oleh zakat negeri sehinggalah kini. Saya sangat bersyukur dan ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada Lembaga Zakat Negeri diatas bantuan yang telah diberikan sehingga saya mampu berada pada tahap ini. Gambar dibawah menunjukkan kemesraan antara saya dengan mak dan adik-adik yang lain. Gambar dibawah tiada muka ayah saya kerana beliau tidak suka bergambar:).

Gambar 1: Penulis bersama emak dan adik ke-4


                                            Gambar 2: Penulis bersama adik-adik yang nakal

No comments:

Post a Comment